ОПИС ДОСВІДУ РОБОТИ
КОНКУРС ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ СЕРЕД МАЙСТРІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ.
http://mastershtukatur.ucoz.ua/prezentacija_roboti_majstra_v.ppt
34 роки працюю майстром в/н професійно-технічного училища № 5 м. Ковеля.
Відмінник освіти України з педагогічним званням «Майстер виробничого навчання І категорії» за значний особистий внесок в розвиток освіти, досягнуті успіхи у підготовці підростаючого покоління неодноразово нагороджена грамотами Міністерства освіти і науки України та грамотами Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації, протягом роботи в системі профтехосвіти підготовила понад 250 робітників по професії штукатур, лицювальник-плиточник, маляр.
Учні її груп неодноразово були переможцями обласних олімпіад, а в 1989р. – Солодуха Любов Петрівна зайняла 2 місце у республіканському конкурсі фахової майстерності серед учнів училищ по професії «Маляр».
Майстерня штукатурів, лицювальників – плиточників, малярів, якою я завідую, являється опорною, постійно займає призові місця в обласних конкурсах.
Прийшовши в училище працювати майстром в/н, Любов Миколаївна зрозуміла, що це її покликання. Духовне єднання з учнями відбувається просто і невимушено. Завжди розмовляє з ними, як з дорослими людьми, чесно і прямо, шануючи їхню гідність і поважає їх як особистості.
Система роботи майстра заслуговує на увагу тому, що перш за все це — педагог-лідер, який володіє методикою безпосереднього емоційного спілкування з дітьми, розуміє світ їхніх інтересів і захоплень, дорожить довірливими відносинами зі своїми вихованцями, є справжнім наставником .
Свою роботу будую на рівні сучасної педагогіки, враховую, поєдную відомі ідеї, теорії виховання, вдосконалюю форми та методи роботи з дітьми, експериментую, випробовую нові інтерактивні методики.
Як результат організованої та створеної системи роботи – збагачення внутрішнього світу учнів, відсутність порушень статутних вимог, підвищення свідомого ставлення до своїх доручень, громадських обов’язків, зростання авторитету батьків та педагогів, які допомагають виховувати громадянина України, забезпечення реалізації загальнолюдських, духовних і національних потреб особистості, цілеспрямованості та наполегливості у формуванні творчої індивідуальності.
Підготовка сучасного робітника в умовах ринкової економіки повинна відповідати цілому ряду вимог: вміння самостійно виконувати і оновлювати знання, ставити проблеми, творчо мислити, приймати оригінальні рішення в нестандартних ситуаціях, бути соціально-активною особистістю. Виробництву потрібні конкурентноспроможні фахівці, здатні адаптуватись до швидких суспільних та економічних змін, а це потребує істотного підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників.
Розпочала пошукову роботу по використанню нових методів, для розв’язання проблеми активного засвоєння учнями матеріалу, застосування його у виробничій діяльності та їх подальшій професійній діяльності. Готуючись до проведення уроків, намагаюсь внести щось нове, щоб зацікавити учнів живим і небуденним уроком.
Наприклад: по темі «Підготовка поверхні під облицювання» розробила слайди і під час проведення уроку виробничого навчання використовую мультимедійний проектор.
Багато уваги приділяю розвитку творчого мислення учнів. Сформувавши проблему, майстер дає змогу учням самим відкрити і подолати суперечності, які виникають в процесі її розв’язання, що створює відповідні умови до самостійного обґрунтування та застосування набутих знань на практиці (наприклад, урок по темі «Лицювання стін способом шов у шов»).
Серед інноваційних технологій надаю перевагу інтерактивним методам навчання. Мій методичний арсенал наповнений дидактичними та рольовими іграми, нетрадиційними уроками (наприклад, урок по темі «Влаштування стяжки під плиткову підлогу».
Працюю над використанням різних форм і методів. Надаю перевагу бригадній формі навчання та використання інтерактивних методів навчання.
В 2008 році підготувала посібник «Бригадна форма діяльності учнів на уроках виробничого навчання в аспекті інтерактивних методів», до якої увійшли чотири розділи.
І розділ – «Бригадна форма навчання - одна із основних форм на уроках виробничого навчання».
З досвіду роботи можна сказати, що бригадна форма навчання є однією із основних форм навчання. ЇЇ можна використовувати на всіх уроках в/н не зважаючи на період навчання, місце проведення, вивчення операційних чи комплексних робіт, у всіх елементах структури уроку.
Бригадна форма навчання зміцнює навчальну і трудову дисципліну та контакти між учнями і обмін думками; створює здоровий матеріально-психологічний клімат в бригаді і групі; колективні якості особистості і активність життєвих позицій; стимулює розвиток мислення учнів; розширює індивідуальний досвід; привчає вирішувати різного виду проблем, які виникають в житті та на виробництві.
Використання на уроках в/н бригадної форми навчання дає можливість майстру в/н готувати учнів для самостійної праці в робітничих бригадах після закінчення училища, де вони вміло можуть долати будь-які труднощі і впевнено приймати рішення у непередбачених виробничих ситуаціях.
ІІ розділ – «Організація інтерактивного навчання на уроках виробничого навчання».
При використанні інтерактивних методів навчання поліпшується не тільки запам’ятовування матеріалу а також його використання у повсякденному житті.
Використання інтерактивних методів навчання в бригадах сприяє розвитку комунікабельності, співробітництва, уміння відстояти свою точку зору іти на компроміс, тощо.
Найкраще використовувати методи інтерактивного навчання на уроках в/н після вивчення теми, розділу навчання і при вивченні комплексних робіт.
ІІІ розділ – «Активізація навчального процесу з в/н при використанні ігор».
При використанні ігрових методів навчання на уроках в/н в учнів формується глибші і міцніші знання, де вони мають можливість яскравіше показати застосування набутих знань на уроці; розвивати інтелектуальні здібності; уміння порівнювати, виділяти основне, робити висновки та узагальнення, застосовувати знання у практиці, проявляти свої особисті якості; викликання інтересу, який поступово залучається до творчої самостійної діяльності, де учень застосовує свої знання на різних рівнях і в різних ситуаціях.
ІV розділ – «Методика створення проблемності на уроках виробничого навчання».
Для активізації знань краще проблемні ситуації проводити серед бригад, кожна із яких виробляє свій варіант вирішення, а потім обговорює її. На початку навчання доцільно використовувати більш простий рівень ситуацій, а потім в міру розвитку знань учнів, залучати їх до вирішення і аналізу більш складних ситуацій.
Проблемне навчання вчить учнів: вирішувати непередбачені ситуації; сприяє розвитку розумових здібностей аналітичного і логічного мислення, формує новий світогляд та вміння і навички застосовувати у повсякденному житті; виховує здатність до узагальнення висновків та обґрунтування; привчає учнів до самостійних пошукових і дослідницьких дій.
З метою популяризації робітничих професій серед молоді, в тому числі серед потенційних абітурієнтів училища, я в 2009 році підготувала збірку віршів «Робітничі професії у віршах», в яку увійшли вірші українських поетів , вірші працівників училища № 5 м. Ковеля і втому числі 10 моїх віршів.














